DEZVOLTAREA CONTINUĂ A PROGRAMEI ȘCOLARE: CONCEPT, MODELE, EXPERIENȚE
Vladimir GUȚU, Carolina ȚURCANU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_01
MONITORIZAREA PROGRAMELOR ȘCOLARE ÎN DIFERITE ȚĂRI: STUDIU COMPARATIV
Carolina ȚURCANU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_02
MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ȘCOLAR: ASPECTE ALE CERCETĂRII SOCIOLOGICE
Anastasia OCERETNÎI,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_03
MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ȘCOLAR EVALUAT – CONCEPT ȘI PARTICULARITĂȚI
Valeria BOTEZATU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_04
CONSTATĂRILE MANAGEMENTULUI TIMPULUI ÎN ÎNVĂȚARE LA ELEVI ÎN FUNCȚIE DE DISCIPLINA ȘCOLARĂ
Viorica REABOI-PETRACHI,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_05
MONITORIZAREA CURRICULUMULUI DE INFORMATICĂ ÎN LICEE: ADAPTARE ȘI EFICIENȚĂ ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIONAL CONTEMPORAN
Maria MARIN, Ghenadie MARIN,
State University of Moldova
Lilia IVANOV,
Ion Creangă Theoretical High School, Coșnița village, Dubăsari district
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_06
RELAȚIA ÎNVĂȚĂMÂNT – CALITATEA VIEȚII: ABORDARE SOCIOLOGICĂ
Stela MILICENCO,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_07
PARTICULARITĂȚILE MONITORIZĂRII CURRICUMULUI PREDAT- ÎNVĂȚAT LA DISCIPLINA EDUCAȚIE FIZICĂ
Nicolae BRAGARENCO,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_08
CONCEPTUALIZAREA FORMĂRII COMPETENȚEI LITERAR-ARTISTICE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE
Constantin ȘCHIOPU,
Academy of Music, Theater and Fine Arts Teodora-Doina PAGA, State Pedagogical University ,,I. Creangă” from Chisinau
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_09
INTEGRAREA SARCINILOR PROFESIONALE ÎN PROIECTE ŞCOLARE: DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR CHEIE
Irina SÎRBU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_10
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR DE CERCETARE ALE STUDENTILOR. PERSPECTIVA DE LUCRU DE GRUP: OPORTUNITĂȚI VIITOARE DE IMPLEMENTARE ÎN MEDII PROFESIONALE
Irina SÎRBU, Maia ȘEVCIUC,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_11
COMPETENȚA CA MODEL DE RELAȚIONARE
Laurențiu ȘOITU,
Alexandru Ioan Cuza University, Iasi, Romania Mara-Sînziana PASCU, Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_12
MODALITĂȚI DE IMPLEMENTARE A ACTIVITĂȚILOR DE VOLUNTARIAT PRIN PROGRAME DE EDUCAȚIE NEFORMALĂ
Valentin Cosmin BLÂNDUL,
University from Oradea, Romania
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_13
PROCRASTINAREA ÎN PERFORMANȚA PROFESIONALĂ PRINTRE INDIVIZI ACTIVI ANXIOȘI
Marta-Iuliana VICOL, Cristina-Maria STOICA,
,,Petre Andrei” University of Iasi, Romania
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_14
ADAPTAREA CURRICULARĂ ÎN CAZUL ELEVILOR CU CES – POSIBILE STRATEGII ȘI OBIECTIVE
Florin CHEIA,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_15
ASPECTE SPECIFICE ALE PROCESULUI DE EDUCAȚIE ECOLOGICĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
Tatiana POPA,
IET Băcioi
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_16
EFECTELE GADGETURILOR ÎN COMPORTAMENTELE CONFLICTIVE ÎNTRE PREȘCOLARII
Daniela Mioara PETREA,
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_17
UNELE SUGESTII PRIVIND CULTURA ECOLOGICĂ ELEMENTARĂ A ELEVILOR DE VÂRĂ ȘCOLARĂ TIMPURIE
Vasile PANICO,
State Pedagogical University „Ion Creangă” from Chisinau
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_18
METHODS AND DIDACTIC ASSESSMENT TASKS THROUGH THE PRISM OF SOCIO-CULTURAL THEORY
Cătălina OSOIANU, Nina BÎRNAZ,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_19
STRUCTURA FACTORIALĂ A SCALEI SCURTE A SINELUI CREATIV: UN STUDIU POPULAȚIONAL PE ELEVII DE LICEU DIN ROMÂNIA
Mirela PANDELICA,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_20
CARACTERISTICI ALE ELEVULUI MOTIVAT PENTRU SUCCESUL ȘCOLAR
Oana Miruna OPREA,
,,Ion Creangă” State Pedagogical University of Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_21
INTERACȚIUNEA DIGITALĂ: CHEIA FORMĂRII COMPETENȚELOR DIGITALE LA MATEMATICĂ ÎN LICEU
Rodica DRUȚA,
State Pedagogical University ,,Ion Creangă” from Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_22
VALOAREA DEZVOLTĂRII COMPETENȚEI DE COMUNICARE PRAGMATICĂ ÎN LIMBA ENGLEZĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC
Angela DIMITRIU, Nina BÎRNAZ,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_23
MANIFESTĂRI ALE AGRESIVITĂȚII DE TIP BULLYING: FORME, TIPURI ȘI MODALITĂȚI DE DIAGNOSTICARE
Ioana-Corina GEORGESCU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_24
VALORIFICAREA EDUCAȚIEI INTERCULTURALE ÎN POLITICILE EDUCAȚIONALE NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE
Olga DICUSARĂ,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_25
SUSTENABILITATEA ÎNVĂȚĂRII BAZATĂ PE PROIECTE – CADRU PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE PRAGMATICĂ ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Angela DIMITRIU,
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_26
VALORIZAREA INTERACȚIUNILOR DINTRE LITERATURĂ ȘI MUZICĂ DIN PERSPECTIVĂ DIDACTICĂ: O ABORDARE TEORETICO-METODOLOGICĂ
Nadia-Mihaela SÂNGEAP,
State Pedagogical University ,,Ion Creangă”, Chisinau
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_27
ASPECTE DEFINITORII ALE MOTIVAȚIEI ADULȚILOR PENTRU ÎNVĂȚARE ÎN CONTEXTUL ÎNVĂȚĂRII PE TOT PARCURSUL VIEȚII
Dionisie COTRUȚA,
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_28
AVANTAJELE DIFERITELOR OPȚIUNI DE ABORDARE A PRELELOR
Mariana MARINESCU, Mihai Octavian BOTEA, Raluca BOTEA,
Universitatea din Oradea
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_29
PRINCIPIUL DEMOCRATIC AL LIBERTĂȚII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI ÎN CONCEPȚIA PEDAGOGICĂ A LUI J. H. PESTALOZZI
Veronica CLICHICI,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_30
APLICAREA METODEI CLASA INVERSATĂ ÎN STUDIUL ECHILIBRULUI DE ROTAȚIE LA FIZICĂ ÎN CLASA A VII-A
Irina ZELENSCHI, Mihail CALALB,
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangăˮ din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_31
INFLUENȚA LECȚIEI DE EDUCAȚIE FIZICĂ CU CONȚINUT DIN RUGBY ASUPRA MOTIVĂRII ELEVILOR DIN LICEU PENTRU PRACTICAREA ACTIVITĂȚILOR MOTRICE
Marian UDROIU,
,,Marin Preda” Theoretical High School, Bucharest, Romania
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_32
IMPACTUL EXERCIȚIILOR FIZICE ASUPRA ÎMBUNĂTĂRII POSTURII ȘI REDUCERII SUPRAPONDEREI LA COPII
Maria CUCU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_33
TEHNICI DE MOBILIZARE FASCIALĂ CA STRATEGIE COMPLEMENTARĂ ÎN FIZIOTERAPIE PENTRU CREȘTEREA MOBILITĂȚII ȘI SCĂDEREA DURERILOR LOMBARE
Alexandra AFTEMIE,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_34
VALENȚELE EVALUĂRII PSIHOLOGICE ALE CURRICULUMULUI
Angela POTÂNG,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_35
CONCEPTUALIZĂRI TEORETICE PRIVIND MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ŞCOLAR DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII GÂNDIRII ELEVILOR
Raisa CERLAT,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_36
ȘCOALA CA SPAȚIU PENTRU GÂNDIRE CREATIVĂ
Svetlana TOLSTAIA,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_37
ORIENTARILE VALORICE ALE ADOLESCENȚILOR DIN PERSPECTIVA FACTORILOR PSIHOSOCIALI
Oxana PALADI, Victoria CHEPTENE,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_38
OBEZITATEA – COMPLICATII ASUPRA CORPULUI LA COPII ȘI ADULȚI
Mariana CORMAN, Ala POGORLETCHI,Natalia MIHAILOV,
Institute of Physical Education and Sport, State University of Moldova
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_39
CLARIFICAREA CONCEPTULUI DE TULBURARE DE SPECTRU AUTISM
Carolina ZLENCO,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_40
PARTICULARITĂȚILE COMUNICĂRII ÎN CUPLU: SINTEZE TEORETICE
Dorina VASILACHE,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_41
GÂNDIREA CRITICĂ LA ELEVII DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR. O PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA PERSPECTIVELOR TRADIȚIONALE DAR ȘI A CELOR ACTUALE
Anca-Gabriela NASTASIA UNGUREANU,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_42
CARACTERISTICI EMOȚIONALE ȘI DE PERSONALITATE ALE PERSOANELOR LA TULBURARE DISMORFICĂ CORPORALĂ
Svetlana TOLSTAIA, Daria GRIVA,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_43
IMPACTUL INTELIGENȚEI EMOȚIONALE ȘI AL FACTORILOR SOCIO-DEMOGRAFICI ASUPRA MECANISMELOR DE COPING UTILIZATE DE ADOLESCENȚI
Andreea-Cristina PLEȘEA,
„Ion Creangă” State Pedagogical University from Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_44
IMPACTUL PERFECȚIONISMULUI SOCIAL PRESCRIS ASUPRA EPUIZĂRII PROFESIONALE CU CONSIDERAREA DIFERENȚELOR DE GEN: UN STUDIU PRINTRE SPECIALIȘTII IT DIN MOLDOVA
Irina MUNTEAN,
Moldovan State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_45
ROLUL PRACTICIILOR DE ARTTERAPIE ÎN LUCRUL PROFESORULUI CU PĂRINȚII COPIILOR CU PARALIZII CEREBRALE
Olga IEVLEVA,
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_46
CONSILIEREA PSIHANALITICĂ ÎN CAZUL DEȚINUȚILOR: SINTEZE ALE STUDIILOR INTERNAȚIONALE
Gabriela Loredana GAVRILAȘ,
Aiud Penitentiary
https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_47
IMPACTUL LUCRĂRII ÎN ECHIPĂ ASUPRA PROCESULUI DE MOTIVAȚIE ȘI IMPLICAREA ACADEMĂ A ELEVILOR
Mirela-Claudia MOMANU, Angela POTÂNG,
Moldova State University