ARGUMENT
Academician Gheorghe Rusnac, redactor-şef
COORDONATE ALE REFORMEI EDUCA|IONALE USM: STAREA ACTUALĂ ŞI PERSPECTIVELE
(Raportul anual al rectoului USM la şedinţa Senatului din 31 octombrie 2006)
Gheorghe RUSNAC, profesor universitar, academician
DEZVOLTAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
Viorelia MOLDOVAN-BĂTRÂNAC, Galina BULAT
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
INTEGRAREA ŞTIINŢEI ŞI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXTUL PROCESULUI DE LA BOLOGNA
Gheorghe RUSNAC, Vladimir GUŢU
Centrul de Cercetări Ştiinţifice Ştiinţe ale Educaţiei
CADRUL DE REFERINŢĂ AL EVALUĂRII PROGRAMELOR DE FORMARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
Vladimir GUŢU, Elena MURARU, Otilia DANDARA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
STRATEGIA SCHIMBĂRII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ROMÂNESC ŞI INTEGRAREA ÎN STRUCTURILE EUROPENE
Cristian Valentin HAPENCIUC, Vasile EFROS
Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava (România)
STANDARD DE FORMARE PROFESIONALĂ LA SPECIALITATEA 142.03 PEDAGOGIE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Petru JELESCU, Vasile PANICO*, Maria HAREA, Valentina CIOBANU, Stela GÎNJU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
* Universitatea de Stat din Tiraspol
STATUTUL ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI (Sinteză)
Sorin CRISTEA
Universitatea din Bucureşti (România)
EDUCAŢIA ÎN SOCIETATEA POSTMODERNĂ
Valentin Cosmin BLÂNDUL
Universitatea din Oradea (România)
STUDII GEMELARE PRIVIND INTELIGENŢA REALIZATE DE GHEORGHE OANCEA-URSU
Mariana MARINESCU, Mihai BOTEA*
Universitatea din Oradea
*Spitalul Clinic Judeţean
REFERATUL CA INSTRUMENT AL MANAGEMENTULUI CALITĂŢII
Valentina CHICU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CURRICULUMUL DIN PERSPECTIVA DIVERSITĂŢII CULTURALE
Argentina CHIRIAC
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂRII INDIVIDUALE ÎN CADRUL UNIVERSITAR
Vladimir GUŢU, Ludmila DARII
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CURRICULUMUL PREŞCOLAR ŞI NECESITATEA DEZVOLTĂRII LUI ÎN CONFORMITATE CU TEORIA NOILOR EDUCAŢII
Stela CEMORTAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
REPERE EPISTEMOLOGICE DIN PERSPECTIVA RELAŢIILOR DE CONTINUITATE ÎN ACTIVITATEA INSTITUŢIEI PREŞCOLARE ŞI ŞCOALA PRIMARĂ
Valentina PASCARI
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
DELIMITĂRI CONCEPTUALE ALE FENOMENULUI CONTINUITĂŢII: EDUCAŢIE PREŞCOLARĂ ŞI ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR
Valentina PASCARI
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
CURRICULUM UNIVERSITAR: TENDINŢĂ SPRE INTEGRARE
Ludmila DARII
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CÂTEVA PROBLEME ALE MOTIVAŢIEI ÎN FORMAREA COMPETENŢELOR COMUNICATIVE LA ORELE DE LIMBĂ ROMÂNĂ PENTRU ALOLINGVI
Estela STARICOV
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
IMPACTUL MOTIVAŢIEI ASUPRA FORMĂRII PROFESIONALE PSIHOPEDAGOGICE
Valentina BOCANCEA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ABORDAREA TEORETICĂ A FORMĂRII COMPETENŢELOR PROFESIONALE LA STUDENŢI
Maia ŞEVCIUC
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
DIMENSIUNEA DE GEN A FAMILIEI
Mariana BOTEZATU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
STRATEGII DE APLICARE A JOCULUI ÎN EDUCAŢIA FAMILIALĂ A COPILULUI DE VÂRSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ
Larisa CUZNEŢOV
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
CULTURA FAMILIEI: AUTOCUNOAŞTEREA, AUTOPERFECŢIONAREA ŞI CONFLICTUL INTERIOR
Larisa CUZNEŢOV
Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă”
PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA SOCIALIZĂRII DE GEN A TINERILOR
Valentina BODRUG-LUNGU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA FENOMENULUI VIOLENŢEI ÎN FAMILIE
Ludmila ZMUNCILA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ABORDAREA DE GEN A PEDAGOGIEI
Valentina BODRUG-LUNGU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
STABILIREA COGNEMELOR CA ELEMENT INTEGRATIV ÎN BAZA RELAŢIEI INFORMAŢIE/COGNIŢIE
Tatiana CALLO
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
VALENŢELE FORMATIVE ALE LIMBAJULUI PEDAGOGIC
Maria SURUCEANU
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
CÂMPUL SEMANTIC ŞI ROLUL LUI ÎN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI COPIILOR
Liuba CIOBANU-MOCANU
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
TEHNOLOGIA DIDACTICĂ – FACTOR AL EFICIENTIZĂRII PROCESULUI DE PREDARE–ÎNVĂŢARE
Silvia NUŢA, Olga CIOBANU
Catedra Limba Franceză
TEHNOLOGIA DE FORMARE A COMPETENŢEI DIGITALE PRIN INCLUDEREA MANUALULUI ELECTRONIC ÎN PROCESUL DIDACTIC REAL
Elena RAILEAN
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
EDUCAŢIA TEHNOLOGICĂ: DILEME ŞI DESCHIDERI ACTUALE PRIVIND STRATEGIILE CENTRĂRII PE ELEV ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ROMÂNESC – ANALIZA COMPARATIVĂ A PROGRAMELOR ŞCOLARE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL OBLIGATORIU (domeniul pedagogie)
Venera-Mihaela COJOCARIU
Universitatea din Bacău (România)
НРАВСТВЕННЫЙ АСПЕКТ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СТАНОВЛЕНИЯ БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА
Светлана КОНСТАНТИНОВА
Кафедра педагогических наук
LECŢIA ÎN PERSPECTIVA DIDACTICII MODERNE. CONTRIBUŢIA LUI JAN AMOS COMENIUS
Ionuţ VLĂDESCU
Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
O NOUĂ ETAPĂ ÎN MODERNIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR LA CHIMIE
Galina DRAGALINA, Petru CHETRUŞ, Svetlana KUDRIŢKAIA, Nadejda VELIŞCO*
Universitatea de Stat din Moldova
*Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
PROLEGOMENE LA O FILOSOFIE A ACTIVITĂŢILOR CORPORALE AUTOTELICE1
Boris BOGUŞ, Mihail EPURAN*
Catedra Cultură Fizică şi Sport
*Academia Naţională Educaţie Fizică şi Sport, Bucureşti (România)
FORMAREA PROFESORULUI-MUZICIAN PENTRU INSTRUIREA COPIILOR SUPRADOTAŢI
Tatiana BULARGA
Universitatea de Stat din Bălţi „Alecu Russo”
MODELUL FUNCŢIONAL AL ACŢIUNII MUZICAL-ARTISTICE A ELEVULUI
Vladimir BABII
Universitatea de Stat din Bălţi „Alecu Russo”
CUM EVALUĂM CĂUTAREA PE WEB?
Daliana TASCOVICI
Universitatea ”Spiru Haret”, Bucureşti (România)
PORTOFOLIUL – INSTRUMENT EFICIENT DE EVALUARE A PERFORMANŢELOR STUDENŢILOR ÎN PREDAREA–ÎNVĂŢAREA DIDACTICII PSIHOLOGIEI
Tatiana REPIDA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ASPECTE PSIHOPEDAGOGICE ALE RELAŢIEI DINTRE AUTOCUNOAŞTERE ŞI AUTOEVALUARE
Ionuţ VLĂDESCU
Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
AUTOREGLAREA ÎNVĂŢĂRII ŞI EFICIENŢA ACADEMICĂ ÎN CONTEXTUL UNIVERSITAR
Svetlana FOCŞA-SEMIONOV
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
REFLECŢII ASUPRA PROCESULUI DE ORIENTARE ŞCOLARĂ ŞI PROFESIONALĂ A ADOLESCENŢILOR DIN CLASELE A XI-A
Ana DABIJA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
JAN AMOS COMENIUS ŞI FILOSOFIA EDUCAŢIEI (1592-1670)
Ionuţ VLĂDESCU
Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
REALIZAREA ŞI EVALUAREA UNUI ESEU ÎNTR-O LIMBĂ STRĂINĂ
Carolina PLATON, Daliana TASCOVICI*
Catedra Psihololgie
*Universitatea “Spiru Haret”, Bucureşti (România)
PARTICULARITĂŢILE RELAŢIILOR INTERPERSONALE ALE COPIILOR HIPOACUZICI
Adina PLĂTICĂ, Aglaida BOLBOCEANU
Catedra Psihologie
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. EFECTUL DE CONTEXT
Mihai ŞLEAHTIŢCHI
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. ROLUL PRACTICILOR COTIDIENE
Mihai ŞLEAHTIŢCHI
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
ИЗУЧЕНИЕ НАПРАВЛЕННОСТИ ЛИЧНОСТИ ПО ОТНОШЕНИЮ К ДЕНЬГАМ
Людмила АНЦИБОР, Светлана РЫЖИКОВА, Юлия ДОЛГАЯ
Кафедра психологии
PREGĂTIREA PENTRU LIBERARE A DEŢINUŢILOR
Diana POSTU
Catedra Psihologie
MODELE DE COMPATIBILITATE ÎN RELAŢIILE PERSONALE
Violeta MAHU
Catedra Psihologie
О ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ АСПЕКТАХ ПОЛИТИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ И ПОЛИТИЧЕСКОЙ ВЛАСТИ В ЭПОХУ ГЛОБАЛИЗАЦИИ
Владимир ГУТОРОВ, Людмила АНЦИБОР
Кафедра психологии
ВЛИЯНИЕ СЕМЕЙНОГО СТАТУСА НА ПРЕДСТАВЛЕНИЯ ОБ ИДЕАЛЬНОМ СУПРУГЕ
Стела ВЫРТОСУ, Виктория КИРИЦА
Кафедра психологии
REPREZENTAREA SOCIALĂ A BĂRBATULUI LA FEMEILE CĂSĂTORITE ŞI NECĂSĂTORITE
Ina CRASNOJON-LABA
Catedra Psihologie
MOTIVAŢIA ÎNVĂŢĂRII PE PARCURSUL VIEŢII:PERSPECTIVĂ ANDRAGOGICĂ
Liliana POSŢAN
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ОЦЕНКА И САМООЦЕНКА ПЕДАГОГА В КОНТЕКСТЕ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Ирина ВАРБАН
Институт непрерывного образования
ROLUL COMUNICĂRII ASERTIVE ÎN ASIGURAREA UNUI CLIMAT INSTITUŢIONAL FAVORABIL
Viorelia LUNGU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
DIFERENŢE GENDER ÎN SIMPTOMATOLOGIA COMORBIDĂ A STĂRILOR DEPRESIVE LA ADOLESCENŢI
Zinaida BOLEA
Catedra Psihologie
PROBLEMA MOTIVELOR INVESTIGAŢIONALE PRIVIND STUCTURA ACTIVITĂŢII EDUCAŢIONALE ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR
Tatiana PUŞCA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ВЛИЯНИЕ МУЛЬТФИЛЬМОВ НА ДЕТСКУЮ ПСИХИКУ
Светлана ТОЛСТАЯ
Kафедра психологии
PROIECTUL „EDUCAŢIA DE CALITATE ÎN MEDIUL RURAL DIN MOLDOVA”
Nadejda VELIŞCO
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova