THE RISE OF A POLEMIC REPRESENTATION IN THE CONTEXT OF GLASNOST REFORM
Natalia COJOCARU
Moldova State University
TOLERANT EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A REQUIREMENT FOR THE FORMATION OF THE PROFESSIONALLY IMPORTANT SKILLS OF FUTURE SPECIALISTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Oleksandra BRIUKHOVETSKA, Tetiana CHAUSOVA
“University of Educational management”, Kyiv (Ukraine)
SUBJECTIVE WELL-BEING AND PSYCHOLOGICAL HEALTH OF TEACHERS: SOME THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS
Olena BONDARCHUK
SHEI “University of Educational Management”, NAES (Kyiv, Ukraine)
PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF GRADUATES’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN THE EMPLOYMENT SITUATION
Olena Oleksandrivna GOROVA
“University of Educational Management”, Kyiv (Ukraine)
FORMING TEACHERS’ POSITIVE ATTITUDES TOWARDS STUDENTS WITH DISABILITIES
Einas SHAMA DANIEL
Moldova State University
MINDFULNESS ȘI PSIHOTERAPIA COGNITIV-COMPORTAMENTALĂ ÎN INTERVENȚIA ASUPRA ANXIETĂȚII LA COPII (PROGRAMUL „MINDFUL TIME FOR KIDS”)
Nicolae BUCUN, Crina Florica CREȚU
Universitatea de Stat din Moldova
SURSELE STRESULUI OCUPAȚIONAL LA PROCURORI
Angela POTÂNG, Carolina TRIGUB
Universitatea de Stat din Moldova
PARTICULARITĂŢI ALE DEFICITULUI DE ATENŢIE LA COPII
Ana TARNOVSCHI
Universitatea de Stat din Moldova
PRACTICI SOCIALE ȘI IMPLICAȚII ALE REPREZENTĂRII „CELUILALT” ÎN CONSTRUCȚIA REPREZENTĂRII SOCIALE A PANDEMIEI COVID-19
Natalia COJOCARU
Universitatea de Stat din Moldova
TIPUL ORGANIZAȚIONAL-INDIVIDUAL DE PERSONALITATE
Elena SUMAN, Angela POTÂNG
Universitatea de Stat din Moldova
ROLUL VOINȚEI ÎN DIRIJAREA COMPORTAMENTELOR ȘI ACTIVITĂȚII DE ÎNVĂȚARE LA ELEVI
Oxana PALADI*, Tatiana LUNGU
*Institutul de Științe ale Educației
Universitatea de Stat din Moldova
ASPECTE STRUCTURAL-ORGANIZAȚIONALE ALE ACTIVITĂȚII PSIHOLOGICE PRIVIND DEZVOLTAREA SFEREI RELAȚIONALE A ELEVULUI ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT GENERAL NAȚIONAL
Emilia FURDUI
Institutul de Ştiințe ale Educației
AGRESIVITATEA ȘI STILURILE DE COMUNICARE LA PREADOLESCENȚI
Angela VERDEȘ
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
ATITUDINILE CADRELOR DIDACTICE FAȚĂ DE FENOMENUL INTEGRĂRII COPIILOR CU AUTISM ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DE MASĂ
Roxana-Monica LUPUȘOR
Universitatea de Stat din Moldova
EXPERIENȚE INTERNAȚIONALE ÎN ASIGURAREA ASISTENȚEI PSIHOLOGICE DIN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT GENERAL (BELGIA)
Olga GUȚU
Universitatea de Stat din Moldova
REPREZENTĂRI ȘI REMEMORĂRI SOCIALE ALE EVENIMENTELOR DIN APRILIE 2009
Olga GUȚU
Universitatea de Stat din Moldova
PARTICULARITĂȚI ALE LIMBAJULUI COPIILOR DIN PERSPECTIVĂ DE GEN
Cristina DOLINSCHI
Universitatea de Stat din Moldova
PARTICULARITĂȚI ALE GÂNDIRII SPECIFICE TULBURĂRILOR DE PERSONALITATE
Raisa CERLAT
Universitatea de Stat din Moldova
DIMENSIUNEA AFECTIVITĂŢII REFLECTATĂ ÎN ACTELE DE POLITICI NAŢIONALE ÎN EDUCAŢIE
Mariana BATOG
Institutul de Științe ale Educației
МЕДИА-АРТ-ТЕРАПИЯ: СОВРЕМЕННОЕ ИСКУССТВО – ОТВЕТ НА ВЫЗОВЫ СОВРЕМЕННОСТИ
Олена ВОЗНЕСЕНСЬКА
Институт социальной и политической психологии НАПН Украины
ПРИОРИТЕТЫ ИССЛЕДОВАНИЙ В ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ СЛУЖБE В РЕСПУБЛИКЕ МОЛДОВА
Николаe БУКУН, Оксана ПАЛАДИ
Институт педагогических наук Молдовы
ОПРЕДЕЛЕНИЕ СТРЕСС-ФАКТОРОВ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СОТРУДНИКОВ ПРОКУРАТУРЫ
Каролина ТРИГУБ
Молдавский государственный университет
ПАРАСОЦИАЛЬНОСТЬ И МЕДИАТВОРЧЕСТВО: ПОТЕНЦИАЛ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ
Юлия ЧАПЛИНСКАЯ
Институт социальной и политической психологии НАПН Украины
ТРЕНИНГОВАЯ ПРОГРАММА: «ГРАЖДАНСКАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ ЛИЧНОСТИ В НОВОСТНОМ МЕДИАПРОСТРАНСТВЕ»
Ирина БОНДАРЕВСКАЯ
Университет менеджмента образования, НАПН Украины
EDUCAŢIA DE GEN ÎN CONTEXT FORMAL-NONFORMAL-INFORMAL
Valentina BODRUG-LUNGU
Universitatea de Stat din Moldova
EPISTEMOLOGICAL BENCHMARKS OF THE TEACHER’S ROLE
Hila BALALIS, Valentina BODRUG-LUNGU
Moldova State University
VALORILE FUNDAMENTALE CA REPERE EPISTEMOLOGICE ÎN EDIFICAREA PARADIGMEI IDEALULUI EDUCAȚIONAL
Mona-Lisa-Ștefania CIOBANU
Universitatea de Stat din Moldova
EDUCAȚIA PRIN ARTĂ – PROBLEME ACTUALE ȘI DE PERSPECTIVĂ ÎN FORMAREA COMPETENȚELOR INTERPRETATIVE ALE ELEVULUI PIANIST
Daniela COTOVIŢCAIA, Mariana GONCEARUC*
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
*Liceul Teoretic cu profil de ARTE „M.Berezovschi”, mun. Chişinău
REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE PRIVIND CONCEPEREA ȘI FORMAREA COMPETENȚEI INTERCULTURALE ÎN ȘCOALA DE ARTE „A. STÂRCEA”
Iulia MÎNDRESCU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”din Chișinău
PRINCIPALELE REPERE PENTRU O EDUCAȚIE A PĂRINȚILOR ADAPTATĂ ȘCOLII MODERNE
Maria LUPU
Universitatea de Stat din Moldova
DIMENSIUNI CONCEPTUALE ALE NOȚIUNII DE CULTURĂ. CE ESTE CULTURA ȘI DE CE AVEM NEVOIE DE EA ASTĂZI?
Alexandra CLAPATIUC
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
APARIȚIA ȘI DEZVOLTAREA TEATRULUI PROFESIONIST ÎN LIMBA NAȚIONALĂ PRIN TEATRUL ȘCOLAR
Ion ALEXANDRESCU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
ФОРМИРОВАНИЕ СРЕДСТВАМИ ЭЛЕМЕНТАРНОГО ТУРИЗМА ДВИГАТЕЛЬНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ У ДЕТЕЙ С НАРУШЕНИЯМИ ОПОРНО-ДВИГАТЕЛЬНОГО АППАРАТА
Ольга ИОВВА
Приднестровский государственный университет им. Т.Г. Шевченко, г. Тирасполь