AUTONOMIA UNIVERSITARĂ: DECLARAŢIE, DEZIDERAT SAU REALITATE
Gheorghe CIOCANU
Rectorul Universităţii de Stat din Moldova
DIMENSIUNEA DE GEN ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI
Loretta HANDRABURA, Valentina BODRUG-LUNGU*
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”
*Universitatea de Stat din Moldova
SECULARIZAREA ŞTIINŢEI PEDAGOGICE ÎNTR-UN PROCES DE UE-izare
Tatiana CALLO
Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
EVOLUŢIA SCHIMBĂRILOR ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
Galina MARTEA
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
FUNDAMENTE ŞI STRATEGII DE VALORIFICARE A RELAŢIEI ŞCOALĂ–FAMILIE–COMUNITATE ÎN CONTEXTUL FORMĂRII IMAGINII INSTITUŢIEI DE ÎNVĂŢĂMÂNT ÎN MEDIUL RURAL
Larisa CUZNEŢOV, Mariana ZAHARIA
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
INTERCULTURALITATEA CA DIMENSIUNE ACTUALĂ A CURRICULUMULUI PEDAGOGIC UNIVERSITAR
Viorica GORAŞ-POSTICĂ
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PROIECTAREA CROSS-CURRICULUMULUI EDUCAŢIEI INTERCULTURALE
Argentina CHIRIAC
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”
POSTMODERNISMUL – CADRU AL DIVERSITĂŢII EDUCAŢIONALE
Olga DUHLICHER
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PROFILURI DE AUTOREGLARE A ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢII PSIHOPEDAGOGI
Svetlana SEMIONOV
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
SEMNIFICAŢIILE STILULUI DE CONDUCERE ÎN PROCESUL IMPLEMENTĂRII DE CALITATE A CURRICULUMULUI ŞCOLAR
Elvira GRÎU
Liceul Teoretic „Mircea Eliade”
MODALITĂŢI DE FORMARE A COMPETENŢELOR PEDAGOGICE LA CADRELE DIDACTICE DIN CICLUL PRIMAR
Nina SOCOLIUC
Universitatea Pedagogică de Stat „Alecu Russo”din Bălţi
ASPECTE TEORETICE PRIVIND STRUCTURA ŞI CONŢINUTUL SISTEMULUI COMPETENŢELOR DE REZOLVARE A PROBLEMELOR PENTRU CLASELE PRIMARE
Tatiana RUSULEAC
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
EDUCAŢIA PROSPECTIVĂ – O NOUA ÎNŢELEGERE A RAPORTULUI: TRECUT–PREZENT–VIITOR
Viorelia LUNGU, Tatiana REPIDA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CALITATEA ŞI PERFORMANŢA RESURSELOR UMANE – OBIECTIVE ALE EDUCAŢIEI PROSPECTIVE ÎN CADRUL UNIVERSITAR
Viorelia LUNGU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CARACTERIZAREA PSIHOCOMPORTAMENTALĂ A COPIILOR DOTAŢI DIN CICLUL PRIMAR
Ludmila DARII, Elena OZEROVA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
FACTORII CE CONDIŢIONEAZĂ SUCCESUL ŞCOLAR
Ludmila DARII, Ana DABIJA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ОРГАНИЗАЦИЯ МЕТОДИЧЕСКОЙ РАБОТЫ В ШКОЛЕ НА ОСНОВЕ ИННОВАЦИОННОГО ПРОЕКТА
Ирина ВАРБАН
Институт непрерывного образования
PROBLEMATIZAREA ÎN PREDAREA–ÎNVĂŢAREA ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI (cadru teoretico-aplicativ)*
Tatiana REPIDA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CONCEPTUALIZAREA ÎNVĂŢĂRII SITUATIV DIN PERSPECTIVA COMUNICĂRII DIDACTICE
Ionuţ VLADESCU
Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi (România)
ÎNTREBAREA – ELEMENT DE BAZĂ AL COMUNICĂRII
Liuba CIOBANU-MOCANU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
FORMAREA INIŢIALĂ A PROFESORULUI DE INFORMATICĂ: ASPECTE DIDACTICE
Corina NEGARA
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
PREVEDERI PRIVIND FORMAREA INIŢIALĂ A CADRELOR DIDACTICE CA TRANSMIŢĂTORI AI VALORILOR ECOLOGICE SOCIETĂŢII
Liliana SARANCIUC-GORDEA
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
COMPETENŢA DE A LUA DECIZII MANAGERIALE
Rodica PRODAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
IMPACTUL COMPETENŢELOR DE COMUNICARE ASUPRA ACTIVITĂŢII DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ
Valeria PASCARU-GONCEAR
Universitatea de Stat din Moldova
К ВОПРОСУ О СТРАТЕГИИ ОЦЕНИВАНИЯ УЧЕБНОЙДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ
Людмила ДАРИЙ
Кафедра педагогических наук
O VIZIUNE ASUPRA SISTEMULUI DE VALORI
Aliona AFANAS
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
PRACTICI DE OPTIMIZARE A PARTENERIATULUI EDUCAŢIONAL LA TREAPTA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR
Maria BRAGHIŞ
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
MEDIA ŞI EDUCAŢIA TINERILOR
Vitalii BOLBOCEANU
Consiliul Naţional al Audiovizualului din Bucureşti (România)
ACCEPŢIUNI ŞTIINŢIFICE ALE INTERFERENŢEI EDUCAŢIEI ECOLOGICE ŞI ŞTIINŢELOR NATURII ÎN CLASELE PRIMARE
Angela TELEMAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
PROBLEMA ANTREPRENORIATULUI DIN PERSPECTIVA EXPERIENŢELOR EDUCAŢIONALE
Victoria COJOCARU, Elena Roxana TICUŢĂ
Universitatea de Stat din Tiraspol
CADRUL CONCEPTUAL AL ACŢIUNII EDUCAŢIONALE DE FORMARE A COMPETENŢELOR ANTREPRENORIALE
Elena Roxana TICUŢĂ
Universitatea de Stat din Tiraspol
COORDONATE EPISTEMOLOGICE ÎN VIZIUNEA LUI PIAGET
Cristina-Viorica DODU
Şcoala nr.1, oraşul Titu, judeţul Dâmboviţa (România)
RELAŢIA DINTRE STRESUL PSIHIC ŞI MECANISMELE DE APĂRARE LA ADOLESCENŢI DIN PERSPECTIVA DE GEN
Ana SÎRBU
Catedra Psihologie Generală
PSIHOLOGIA MASELOR: DE LA GUSTAVE LE BON LA SERGE MOSCOVICI
Natalia COJOCARU
Catedra Psihologie Aplicată
РОЛЬ СУБЪЕКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧИЯ В ПРОЦЕССЕ САМОАКТУАЛИЗАЦИИ РАБОТАЮЩИХ ЖЕНЩИН
Светлана ТОЛСТАЯ
Кафедра прикладной психологии
ВЗАИМОСВЯЗЬ ОСОБЕННОСТЕЙ САМООТНОШЕНИЯ И УРОВНЯ НРАВСТВЕННОГО РАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ В ЮНОШЕСКОМ ВОЗРАСТЕ
Людмила АНЦИБОР, Светлана КОНСТАНТИНОВА, Татьяна МЯСНИКОВА
Кафедра прикладной психологии
ANDROGINIA PSIHICĂ ŞI STAREA SUBIECTIVĂ DE BINE LA CELIBATARI
Tatiana TURCHINĂ, Irina LICA
Catedra Psihologie Aplicată
PERSPECTIVE EUROPENE ÎN SELECŢIA DE PERSONAL
Mihaela NEGRU
Catedra Psihologie Aplicată
DIMENSIUNI ALE INTELIGENŢEI APRECIATIVE: STILUL APRECIATIV
Aliona PALADI
Catedra Psihologie Aplicată
DIMENSIUNEA AFECTIVĂ A COMUNICĂRII ÎN DIADA CONJUGALĂ
Inga RUSU
Catedra Psihologie Aplicată
ASPECTE PSIHOLOGICE ALE ÎNGRIJIRII PALIATIVE
Galina PRAVIŢCHI
Catedra Psihologie Generală
UN NOU MODEL DE DIAGNOSTICARE A TULBURĂRILOR SPECIFICE DE PERSONALITATE
Diana ŢOPA
Catedra Psihologie Generală
IMPACTUL INSTRUIRII ASISTATE DE CALCULATOR ASUPRA CALITĂŢII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI MATEMATIC
Ilie LUPU, Liubov ZASTÎNCEANU*
Universitatea de Stat din Tiraspol
*Universitatea de Stat „A.Russo” din Bălţi
ASPECTE PSIHOPEDAGOGICE ALE PROCESULUI DE ÎNVĂŢARE EFICIENTĂ A MATEMATICII ÎN LICEU
Iraida BRĂDULEAC
Universitatea de Stat din Tiraspol
BAZELE METODOLOGICE DE UTILIZARE A SISTEMULUI ELECTRONIC INTEGRAT MAPLE LA STUDIEREA MATEMATICII
Violeta OSIPOV
Universitatea de Stat din Tiraspol
PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE DEZVOLTĂRII VORBIRII DIALOGATE LA STUDENŢI ÎN PROCESUL DE PREDARE A LIMBII FRANCEZE
Valeria DUCA
Catedra Limba Franceză
CONŢINUTUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT LA LIMBA ROMÂNĂ PENTRU ALOLINGVI ŞI MOTIVAREA COMUNICATIVĂ
Estela STARICOV
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ELUDAREA CONCEPTELOR ERONATE ÎN FIZICĂ ÎN CADRUL CURSURILOR OPŢIONALE
Daniel Ovidiu CROCNAN
Universitatea de Stat din Tiraspol
NOTE METODICE: TRANSPUNEREA SCENICĂ A UNUI OBICEI POPULAR
Diana BUNEA
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice din Chişinău
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБУЧЕНИЕ ВЗРОСЛЫХ В КОНТЕКСТЕ СОЦИАЛЬНЫХ ПЕРЕМЕН В ОБЩЕСТВЕ
Ирина ВАРБАН
Институт непрерывного образования
Articol