COERENŢA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE: ŞCOLI DOCTORALE
Petru TODOS, Elena MURARU, Petru CHETRUŞ
Universitatea de Stat din Moldova
OPTIMIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ÎN REPUBLICA MOLDOVA
Ion ACHIRI
Catedra Algebră şi Geometrie
O POSIBILĂ STRATEGIE DE INTEGRARE A ŞTIINŢEICU ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
Vitalie MINCIUNĂ
Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
ПЕРСПЕКТИВЫ РЕФОРМЫ УЧРЕЖДЕНИЙ ИНТЕРНАТНОГО ТИПА
Антонина КОМЕРЗАН
Кафедра педагогических наук
O NOUĂ ABORDARE A PROGRAMELOR DE STUDII DOCTORALE DIN PERSPECTIVA PROCESULUI BOLOGNA
Victoria COJOCAR
Academia de Ştiinţe a Moldovei
CADRUL DE REFERINŢĂ ÎN ELABORAREA STANDARDELOR DE FORMARE CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SECUNDAR GENERAL DIN REPUBLICA MOLDOVA
Vladimir GUŢU, Angela CARA*
Universitatea de Stat din Moldova
*Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
MODALITĂŢI DE STABILIRE A PARTENERIATULUI EDUCAŢIONAL CU ANGAJATORUL
Otilia DANDARA, Mariana BOTEZATU, Ana DABIJA, Tatiana PUŞCĂ
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
INOVAREA – O FORMĂ A CREATIVITĂŢII UMANE
Victoria COJOCARU
Academia de Ştiinţe a Moldovei
INTERACTIVITATEA – UN INDICATOR IMPORTANT DE CALITATE ÎN DIDACTICA UNIVERSITARĂ. REFLECŢII ACADEMICE PE MARGINEA DEZBATERILOR CU STUDENŢII FILOLOGI
Viorica GORAŞ-POSTICĂ
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE AUTOREGLARE A ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢI
Svetlana FOCŞA-SEMIONOV
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PERCEPEREA ŞI REALIZAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE
Valentina CHICU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CRITERII FAŢĂ DE ELABORAREA/EVALUAREA COMPONENTEI INFORMAŢIONALE A MANUALULUI ŞCOLAR
Nina BÎRNAZ
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
OPINIILE STUDENŢILOR PRIVIND FUNCŢIA CONDUCĂTOR (COORDONATOR) DE GRUP1
Tatiana REPIDA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PROCESELE INOVAŢIONALE – OBIECT AL MANAGEMENTULUI STRATEGIC
Petru CANGEA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
STRUCTURA PROCESELOR INOVAŢIONALE ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN PERSPECTIVA MANAGEMENTULUI STRATEGIC
Petru CANGEA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CURRICULUMUL INTERCULTURAL: ORIENTĂRI, PRINCIPII, RESURSE
Argentina CHIRIAC, Vladimir GUŢU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
DECIZIA EFICIENTĂ. DE LA TEORIE LA PRACTICĂ
Rodica PRODAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
RELAŢIA PROFESOR–ELEV, RELAŢIE DE SIMPATIE ŞI EMPATIE
Ionuţ VLĂDESCU
Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa, România
LIMBAJ, COMUNICARE ŞI INTELIGENŢĂ EMOŢIONALĂ A STUDENŢILOR: CORESPONDENŢE CONCEPTUALE ŞI PRECIZĂRI TERMINOLOGICE
Maia COJOCARU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
ASPECTE DE GEN ÎN PREGĂTIREA CADRELOR DIDACTICE
Valentina BODRUG-LUNGU
Catedra Psihologie
METODE DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A DECIZIILOR MANAGERIALE
Rodica PRODAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
Ionuţ BULGARU
Universitatea din Piteşti, România
EVALUAREA INFORMATIZATĂ: ABORDARE PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI METODOLOGICĂ
Elena RAILEAN
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PROFESORUL – O ANALIZĂ MULTIREFERENŢIALĂ
Ilie VALI
Universitatea din Craiova, România
CONSIDERAŢII GENERALE ASUPRA CONŢINUTULUI PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN PERSPECTIVA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII COPILULUI DE VÂRSTĂ PREŞCOLARĂ
Elena DĂNESCU
Universitatea din Piteşti, România
ROLUL COMPETENŢELOR PARENTALE PRIVIND EFICIENŢA EDUCAŢIEI DE GEN ÎN CADRUL FAMILIEI
Tatiana MUTU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ – DIMENSIUNE A EDUCAŢIEI CONTEMPORANE
Corina CACE*, Camelia STĂICULESCU
*Academia de Studii Economice, Bucureşti (România)
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Bucureşti (România)
СТИЛИ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК УСЛОВИЕ ЭФФЕКТИВНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ПРОЦЕССА
Юлия ВЛАД, Аглаида БОЛБОЧЕАНУ
Кафедра психологии
DIMENSIUNI CONCEPTUALE ALE CUNOAŞTERII ŞTIINŢIFICE ÎN PROCESUL EDUCAŢIONAL
Ludmila FRANŢUZAN
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
ANALIZA ŞI EVALUAREA COERENŢEI SISTEMULUI DE OBIECTIVE DIN CADRUL CURRICULUMULUI ŞCOLAR PROIECTAT PRIN METODA HĂRŢII DE DEZVOLTARE OPERAŢIONALĂ A CONCEPTELOR
Mihaela NEAGU
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
COMPETENŢA INTERCULTURALĂ – COMPONENTĂ DE BAZĂ (FUNDAMENTALĂ) A COMPETENŢEI DIDACTICE
Olga DUHLICHER
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
EDUCAŢIA PENTRU CETĂŢENIE ÎN ŞCOLILE DIN ROMÂNIA.UNELE ASPECTE ALE CURRICULUMULUI FORMAL, NONFORMAL ŞI INFORMAL
Mariana ŢÎBULAC
Catedra Istoria Românilor şi Antropologie
CONDIŢIILE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE A ABILITĂŢII DE COMUNICARE ASERTIVĂ LA PEDAGOGI
Viorelia LUNGU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ PROFESIONALĂ DIDACTICĂ
Sergiu TOMA
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
PROBLEME MAJORE ALE CADRELOR DIDACTICE DIN ROMÂNIA
Daliana TASCOVICI
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
ORGANIZAREA ŞI DESĂVÂRŞIREA INSTRUIRII ŞI EDUCAŢIEI ECOLOGICE A STUDENŢILOR DIN UNIVERSITĂŢILE REPUBLICII UNDE BIOLOGIA ESTE DISCIPLINĂ GENERALĂ (SFÂRŞITUL SEC.XX–ÎNCEPUTUL SEC.XXI)
Victor DONEA
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
JAN AMOS COMENIUS (1592-1670)
Sorin CRISTEA
Universitatea din Bucureşti, România
JEAN JACQUES ROUSSEAU – ÎNTRE IDEOLOGIA POLITICĂ ŞI ORIGINEA PEDAGOGICĂ
Alexandru MAZILU
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
NOI PERSPECTIVE ÎN MĂSURAREA STIMEI DE SINE ÎN RAPORT CU AGRESIVITATEA
Carolina PLATON, Tatiana TURCHINĂ
Catedra Psihologie
MANIFESTAREA HIPERACTIVITĂŢII CU DEFICIT DE ATENŢIE LA COPII
Aliona PALADI, Carolina PLATON
Catedra Psihologie
TULBURARĂRI PSIHICE ALE VICTIMELOR CU LEZIUNI CORPORALE
Ana SÎRBU, Diana COROBCENCO
Catedra Psihologie
PROFILUL DE PERSONALITATE AL ADOLESCENЮILOR AGRESIVI DE DIFERITE ETNII
Angela POTВNG, Anna SAENCO
Catedra Psihologie
RELAŢIA DINTRE ATITUDINEA PĂRINŢI–COPII ŞI STILUL DE SOLUŢIONARE A CONFLICTULUI
Ludmila ANŢIBOR, Svetlana TOLSTAIA
Catedra Psihologie
DEZVOTAREA FUNCŢIILOR POTENŢIALE LA COPIII CU NEVOI SPECIALE ÎN RAPORT CU NIVELUL ACHIZIŢIILOR PSIHOFIZICE
Viorica CHETRARI, Ana SÎRBU
Catedra Psihologie
REPREZENTAREA SOCIALĂ – O FORMĂ DE CUNOAŞTERE SOCIALĂ
Veronica GORINCIOI
Catedra Psihologie
DELIMITĂRI CONCEPTUALE, SENSURI ŞI CLASIFICĂRI ALE NOŢIUNII DE VALOARE
Oxana PALADI
Catedra Psihologie
PROBLEME PSIHOSOCIALE LA ADOLESCENŢII DIN FAMILIILE TEMPORAR DEZINTEGRATE
Zinaida BOLEA, Marina BERADZE*
Catedra Psihologie
*Asociaţia Medicală Teritorială „Centru”
INFLUENŢA STEREOTIPURILOR ÎN ALEGEREA PARTENERULUI CONJUGAL LA DIFERITE ETNII
Ina CRASNOJON-LABA
Catedra Psihologie
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. ROLUL ELEMENTELOR NOI
Mihai ŞLEAHTIŢCHI
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
MODELE ŞI MECANISME DE TRANSFORMARE A REPREZENTĂRII SOCIALE
Mihai ŞLEAHTIŢCHI
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
ВЛИЯНИЕ САМООЦЕНКИ СТУДЕНТА НА МЕЖЛИЧНОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ В ГРУППЕ
Светлана КОНСТАНТИНОВА
Кафедра педагогических наук
ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМОСОЗНАНИЯ СТУДЕНТОВ-ПСИХОЛОГОВ
Наталия НАСТАУШЕВА
Кафедра психологии
DEZVOLTAREA SFEREI PSIHOMOTORII LA COPIII CU AUTISM
Sabina NEGRU
Catedra Psihologie
PROFILUL PSIHOSOCIAL AL PERSOANELOR CE SE LIBEREAZĂ DIN LOCURILE DE DETENŢIE
Diana POSTU
Catedra Psihologie
PSIHOTERAPIA NARATIVĂ – DE LA PROBLEMĂ LA SOLUŢIE
Lilia BOLOCAN
Institutul de Stat de Instruire Continuă
ASPECTE PSIHOLOGICE ALE EVALUĂRII REZULTATELOR ŞCOLARE
Ionuţ VLĂDESCU
Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa, România
DETERMINANTELE ADAPTĂRII PSIHOSOCIALE A ADOLESCENŢILOR LA SISTEMUL DE INSTRUIRE UNIVERSITAR
Elena PUZUR
Catedra Psihologie
DIMENSIUNEA POLITICĂ A CONCEPTULUI ŞI STRATEGIILOR DE EDUCAŢIEPE PARCURSUL VIEŢII
Liliana POSŢAN
Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
БИЗНЕС-ТРЕНИНГ КАК МЕТОД ОБУЧЕНИЯ ПЕРСОНАЛА ОРГАНИЗАЦИЙ РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА
Диана ОВСЯНИК
Кафедра психологии
DIMENSIUNEA PROBLEMATIZĂRII ÎN GLOTODIDACTICĂ
Angela SOLCAN
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
FRAZEOLOGISMELE – NOI DIMENSIUNI DE EVOLUŢIE A LIMBAJULUI COPIILOR
Liuba CIOBANU-MOCANU
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
РОЛЬ МОТИВАЦИОННЫХ ПРИНЦИПОВ В ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ: ОБЩИЕ ПРОБЛЕМЫ
Антонина ЧОБАН-ПИЛЕЦКАЯ
Тираспольский теоретический лицей, г. Тирасполь
РОЛЬ МОТИВАЦИОННЫХ ПРИНЦИПОВ В ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ: МОТИВАЦИОННЫЕ СТРАТЕГИИ
Антонина ЧОБАН-ПИЛЕЦКАЯ
Тираспольский теоретический лицей, г. Тирасполь
MODELUL DE CERCETARE A FACTORILOR CE INFLUENŢEAZĂ RANDAMENTUL ELEVILOR LA MATEMATICĂ
Eugeniu CABAC
Universitatea de Stat din Tiraspol „T.Şevcenko”
DEZVOLTAREA GÂNDIRII SPAŢIALE LA STUDENŢI ÎN CADRUL REZOLVĂRII PROBLEMELOR LA CURSUL GEOMETRIE DESCRIPTIVĂ
Angela POPESCUL
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
RECENZIE: STANDARDELE DE FORMARE CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SECUNDAR GENERAL
Tatiana REPIDA, dr., conf. univ.
RECENZIE: TATIANA CALLO, O PEDAGOGIE A INTEGRALITĂŢII. Teorie şi practică
CONFIGURAŢII ALE EDUCAŢIEI TOTALE
DISTINSĂ DOAMNĂ PRORECTOR ELENA MURARU
Gheorghe Rusnac
Gheorghe Ciocanu
Petru Gaugaş
Petru Chetruş
Vladimir Perederco
Mihail Postolachi