EVALUAREA CURRICULARĂ – EVALUAREA CURRICULUMULUI: CONCEPT ȘI METODOLOGIE
Vladimir GUȚU, Veaceslav BOLIEV
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_01
HIPERTEXTUL MODAL – O ABORDARE INOVATIVĂ ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR LECTORALE, DIGITALE ŞI PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
Viorica GORAŞ-POSTICĂ, Lucica CROITORU
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_02
NIVELUL COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ A ABSOLVENȚILOR ALOLINGVI DIN R. MOLDOVA: ASPECTE DE MONITORIZARE ȘI EVALUARE
Viorica GORAȘ-POSTICĂ
Moldova State University Silvia NASTASIU, ,,Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_03
ASPECTE PRAXIOLOGICE ALE FORMĂRII COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULTI PRIN UTILIZAREA TIC Î
Angela SÎRGHI
,,Nicolae Testemitanu” State University of Medicine and Pharmacy Maia ȘEVCIUC, Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_04
PRINCIPII PENTRU INOVAȚIE: ROLUL CERCETĂRII PRIN ACȚIUNE ÎN PEDAGOGIA SECOLULUI XXI
Maia BOROZAN
,,Ion Creanga” State Pedagogical University of Chisinau Tatiana BUSHNAQ, Jordan
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_05
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA ELEVII DE LICEU ÎN PROCESUL CURRICULAR AL LECȚIILOR DE LIMBĂ ENGLEZĂ
Daniela MOGÎLDEA, Nina BÎRNAZ
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_06
STIMULAREA CREATIVITĂȚII LA ELEVII DE VÂRSTĂ GIMNAZIALĂ ÎN CADRUL INSTRUIRII
Marina SOFRONI
Instituția Publică Gimnaziul „Victor Ciutac”, s. Șirăuți, r. Briceni
Vasile PANICO
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_07
NOILE EDUCAȚII VS CURRICULA ȘCOLARĂ ÎN VIZIUNEA PEDAGOGIEI PROSPECTIVE
Veronica CLICHICI
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_08
MONITORIZAREA CURRICULUMULUI PRIN PRISMA DOCUMENTELOR DE POLITICI CURRICULARE ÎN VIZIUNEA PROFESORILOR DE BIOLOGIE
Nina BÎRNAZ
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_09
IMPACTUL CURRICULUMULUI ȘCOLAR ASUPRA ÎNVĂȚĂRII CHIMIEI DE CĂTRE ELEVI
Nadejda VELIȘCO
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_10
EVALUAREA EDUCAȚIONALĂ CA CONSTRUCT SOCIAL
Angela MUȘENCO
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_11
PARTICULARITĂȚI ALE MOTIVAȚIEI PENTRU ÎNVĂȚARE LA STUDENȚI – CADRU EXERIMENTAL
Corneliu RADU
Academia ,,Ștefan cel Mare” Nadejda BUTNARI, Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_12
EVALUAREA PARAMETRICĂ ÎN MOODLE PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA PERFORMANȚEI MATEMATICĂ ÎN ȘCOALA GIMNAZIALĂ
Gabriela Cristina BRĂNOAEA
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_13
ASIMILAREA DE CĂTRE ELEVI A VALORILOR MORAL-RELIGIOASE PRIN UTILIZAREA PILDELOR MÂNTUITORULUI ȘI A FABULELOR CULTE ÎN CONTEXTUL MODELULUI-PILOT „PILDA”
Adrian-Florentin DĂSCĂLESCU
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_14
COMUNICAREA BAZATĂ PE CULTURĂ EMOȚIONALĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR – DEZIDERAT AL CONTEMPORANEITĂȚII
Radu-Gabriel ICHIM
”Ion Creanga” State Pedagogical University of Chisinau
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_15
CREATIVITATEA PROFESORULUI CA FACTOR MOTIVAȚIONAL ÎN CLASA FLE: SONDAJUL PROFESORILOR DE CLASA A IV-A MEDIU
Fouzia BENAOUALI
Yasmine ADIB, Université de Tissemsilt
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_16
FACTORI ȘI PRINCIPII PSIHOPEDAGOGICE DE GESTIONARE A SITUAȚIILOR DE STRES ÎN PROCESUL EDUCAȚIONAL
Maria-Gabriela ILISIE
”Ion Creangă” State Pedagogical University, Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_17
FORMAREA IDENTITĂȚII CULTURALE A ELEVILOR PRIN VALORIFICAREA TRADIȚIILOR ROMÂNEȘTI
Constantin ȘCHIOPU
Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice
Aurelia FOLEA
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_18
DEZVOLTAREA SENSIBILITĂȚII ESTETICE A ELEVULUI DIN RECEPTAREA TEXTULUI LITERAR PRIN TEHNOLOGII DE ÎNVĂȚARE VIZIBILĂ
Paula-Tamara CIOBÎCĂ
„Ion Creangă” State Pedagogical University of Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_19
STABILIM CONEXIUNI: IMPORTANŢA LUCRULUI ÎN ECHIPĂ ÎN SALA DE CLASĂ
Anca-Gabriela UNGUREANU NASTASIA
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_20
COMPETENTE ANDRAGOGICE PE PIAȚA MUNCII DIN REPUBLICA MOLDOVA: DE LA PEDAGOGIE LA HEUTAGOGIE
Liliana POSȚAN
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_21
STRATEGIA DEZVOLTĂRII EDUCAȚIEI FIZICE ÎN CADRUL UNIVERSITĂȚII DE STAT DIN MOLDOVA
Nicolae BRAGARENCO
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_22
CURRICULAR MANAGEMENT AND POLICIES FROM THE PERSPECTIVE OF THE DISCIPLINE OF PHYSICAL EDUCATION
Nicolae BRAGARENCO
Universitatea de Stat din Moldova
Tatiana BRAGARENCO
IET Grădinița Albinuța, Dănceni, Ialoveni, Republica Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_23
DIMINUAREA CONVINGERILOR IRAȚIONALE – PREMISĂ A DEZVOLTĂRII CONȘTIINCIOZITĂȚII LA POLIȚIȘTI
Lenuța OLARU
Universitatea Pedagogică de Stat ”Ion Creangă” din Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_24
EVOLUȚIA CONCEPTULUI DE CARISMA PEDAGOGICĂ
Olga MUNTEANU
”Ion Creanga” State Pedagogical University of Chisinau
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_25
STUDIU DE CAZ: APLICAREA INTELIGENȚEI ARTIFICIALE (IA) ÎN EDUCAȚIE
Maria BELDIGA, Tudor BRAGARU
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_26
INTEGRAREA CONȚINUTURILOR JOCULUI DE RUGBY ÎN LECȚIILE DE EDUCAȚIE FIZICĂ LA NIVEL LICEAL: PREMISE METODOLOGICE ȘI VALENȚE FORMATIVE
Marian UDROIU
Liceul Teoretic „Marin Preda”, București, România
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_27
CURRICULUMUL ȘCOLAR ȘI DEZVOLTAREA SOCIO-EMOȚIONALĂ A ELEVILOR: STUDIU BAZAT PE VIZIUNEA PROFESORILOR
Angela POTÂNG
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_28
MONITORIZAREA CURRICULUMULUI DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII GÂNDIRII: STUDIU BAZAT PE PERCEPȚIILE ELEVILOR
Raisa CERLAT
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_29
DEZVOLTAREA CURRICULUMULUI ȘCOLAR DIN PERSPECTIVA OPTIMIZĂRII PERCEPȚIEI ELEVILOR
Galina PRAVIȚCHI
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_30
PERCEPȚIA CADRELOR DIDACTICE ASUPRA CURRICULUMULUI ACTUAL
Ana TARNOVSCHI
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_31
CURRICULUM NAȚIONAL ȘI DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII: PERSPECTIVE ALE PROFESORILOR DIN MOLDOVA
Svetlana TOLSTAIA
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_32
PARTICULARITĂȚI PSIHOSOCIALE ALE SUBCULTURII FURRY: SINTEZE TEORETICE
Cristina DOLINSCHI
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_33
STUDIU APLICATIV AL DIMENSIUNILOR PSIHOLOGICE FUNCȚIONALE ÎN MANIFESTAREA COMPORTAMENTELOR ALIMENTARE LA ADOLESCENȚI ȘI TINERI
Aura IACOBIN
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_34
DINAMICA PARENTALITĂȚII ÎN CONTEXTUL PATOLOGIEI NARCISICE
Ion CAȘCAVAL
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_35
PREOCUPĂRI ȘTIINȚIFICE ACTUALE PRIVIND ASIGURAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE LA ADOLESCENȚI
Adrian CIOBÎCĂ
„Ion Creangă” State Pedagogical University of Chișinău
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_36
PARTICULARITĂȚI PSIHOSOCIALE ALE SINGURĂTĂȚII
Eduard MÎȚEL
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_37
STUDII DE CAZ PRIVIND GESTIONAREA RISCURILOR PSIHOSOCIALE ÎN ORGANIZAȚII: O ANALIZĂ COMPARATIVĂ
Luminița ZUBCO
Universitatea de Stat din Moldova
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_38
INTEGRATION OF ANIMAL-ASSISTED THERAPY INTO COGNITIVE BEHAVIORAL THERAPY
Людмила АНЦИБОР, Татьяна НОСОВА
Государственный Университет Молдовы
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_39
MULTICOMPONENT ASSESSMENT OF EMPLOYEE ADAPTATION LEVEL IN THE CORPORATE ENVIRONMENT
Сергей ИВАНОВ
Государственный Университет Молдовы
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_40
SCHEME COGNITIVE ȘI ROLUL LOR ÎN MANIFESTAREA STRESULUI ACUT
Mariana SUCIAGHI, Ana TARNOVSCHI
Moldova State University
https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_41
DOUĂ ȘCOLI DOCTORALE ÎN DOMENII DIFERITE – O EXPERIENȚĂ PERSONALĂ
Asea M. TIMUȘ
Universitatea de Stat din Moldova
